
Jag har bestämt för mig själv att jag ska börja skriva ner tankar om pensionärslivet. Den första dagen som pensionär börjar idag måndag. Jaha, då kan man undra om det var någon skillnad mot i förra veckan? Nej, det kan jag inte påstå. En skillnad var det och det vara att vi och hälsade på ett bara goda vänner och åt en trevlig lunch. Det var en trevlig eftermiddag i behagligt sommarväder. Vännerna var i samma situation som mig och de var också pensionärer. Jag fick frågan hur det kändes att vara pensionär och jag svarade att jag vet inte. Jag fick till svar att vara pensionär är en process. Det kan jag kanske hålla med om eller förstå länge fram, att man växer in i med tiden. Nåväl, jag glömde berätta att dagen började med 30 min motionscykel.