
Ibland är de skönaste dagarna de som bara rullar på i sin egen takt. Förmiddagen ägnades åt den där sortens allmänna småsysslor som är otroligt sköna att få bockade ur att-göra-listan. Det blev en vända med bankärenden och lite klassiskt kontorsfix – bland annat att brottas med skrivaren för att byta toner. Men nu är bläcket på plats och ordningen återställd!
Däremot hoppade jag faktiskt över dagens Tai Chi-träning. Kroppen känner sig dock jättebra ändå. Hälsotillståndet är överlag på topp just nu, och jag har haft turen att få sova riktigt gott på sistone.
Just sömnen har faktiskt blivit lite av ett nytt intresse. När jag blev avtackad av min arbetsgivare fick jag en Apple Watch i present – en fantastiskt fin gåva som jag håller på att lära mig för fullt nu. Det finns ju en hel värld av funktioner att upptäcka, men just nu tycker jag det är extra spännande att logga och analysera sömnregistreringen. Det är fascinerande att se svart på vitt hur natten faktiskt har varit!
Nu laddar jag batterierna för resten av veckan. Hur loggar du din sömn – är du också en teknikoptimist eller litar du helt på magkänslan när du vaknar?